tisdag 31 maj 2011

Kommentar på preliminär essä - My de Silva

Kommentar om My de Silvas preliminära essä om  "Marknadsföra företag med hjälp av sociala medier"
 
Eftersom framtiden ligger på internet och det är där de potentiella kunderna finns och kan nås tvingas företagen mer eller mindre att använda dessa typer av tjänster för att synas och höras. Det är ett krig om hur företag och organisationer ska fånga sina kunder, precis som du skriver är tidningsannonsen förlegad och många använder sig av sociala medier som når en bred publik i deras egna sociala “vardag”.

Tycker att du belyst många olika delar av dessa tjänster, jag anser att det hade blivit ännu tydligare om du samlat de tjänster du tar upp tillsammans för att få ett bättre sammanhang i texten.
Ser gärna, precis som kommentaren innan, att du beskriver och dyker djupare in i vissa uttryck du använder. Allt detta för att få en tydligare struktur och läsbarhet.

Annars är det bra formulerat och välskrivet, några småjusteringar så är det en kanon-essä!
Ett litet tips om en sida där de spaltat upp 10 företag som använt sig av olika sorters sociala nätverkstjänster och hur de lyckats i sin lansering.


Källa

Artikel om 10 företag som använt sig av olika sociala medier i sina lanseringar
http://mashable.com/2009/02/06/social-media-smartest-brands/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar